Skip to main content

DuNIa KerJA KERajaan


Assalamualaikum semua! Apa khabar? Saya baik2 aja. Dah lama saya tak buat entry kan.. ada ke yang follow up saya? kihkih.. Terima kasihj pada yang pernah nampak "TAJUK" saya dalam google searching kahkahkah!

Okay2, saya tetiba buat entry balik sebab tengah bosan ni hah, takda buat apa haha okaylah, disebabkan dah lama tak cerita2 jadi saya nak cerita2lah. Sekrang saya dah habis diploma jurusan Food Technology tahun 2017 saya graduate sekarang dah 2018 hahaha, kan dah kata lama dah tak online sini. Lepas saya graduate saya banyak buat partime sebab tak dapat kerja lagi walaupun dah berkali2 interview.. sedihkann! Sekarang ni pun kerja contrack je dekat kerajaan selama 6 bulan tapi orang sini suruh sambung, tengok lah dulu~ kerja pon tak mula lagi (masih dalam latihan/ goyang kaki XP)

dah 1 miggu masuk kerja sebagai calling center. Dekat? rahsia~ hahaha. Seminggu mereka latih kami so tak ada lah kami nak jawab call dalam ketakutan tapi masih takut ja XD and dalam minggu ni kot kami mula kerja betol2 Insyaallah. So far okay je, tapi tau2lah cara kerajaan macam mana hahaha.. tak stress sangat and okay ja (aminnn). Yang menariknya ini kali pertama saya diterima kerja lepas IV WOW! Pada mula jejak kaki ke tapak IV ni saya tak yakin sebab saya nampak peserta lain muka matang2 and berkeyakinan and ramai pilak tu terutamanya wanita, lelaki dalam 4 orang macam tu tapi banyak2 peserta tu saya seorang je perempuan diterima kerja! Alhamdulillah betul mak saya kate, time iv tu jadilah diri sendiri, makna "diri sendiri" tu you tak tipu mereka and jujur, sis jujur yang dulu sis seorang pendiam & sis cerita lah macam mana sis ubahkan pendirian sis jadi peramah sikit (cewah~ sikit ja).. sis ceritalah yang sispergi audition2 semua( tak pernah cerita dalam ni pon nanti time free saya buk cerita ya XD) disbabkan tu mereka suruh saya berlakon dalam tu hahahahaha bayangkan betapa kelakarnya situasi tu... dia tak nak kita stress2 gitu.

Taknak cakap panjang2 sebab nanti korang tak larat pula nak baca haha saya terpilih time iv sesi kedua and tak tau pon ad sesi pertama ingat hari tu je ada iv, so saya terpilih and lagi 2 laki terpilh, YUP DORANG AMBIK 3 PEKERJA JA dalam banyak2 orang tu, ada sesi2 pulak tu... saya rasa "seriosly...saya? dorang pilih saya? perempuan sorg?..." lagi satu laki hari first dia tak masuk sebab tolak tawaran ni pastu encik tu gantikan dengan perempuan lain pulak (buat pemilihan lain) so maksudnya sekarang 2 perempuan 1 laki lah gitu hahaha kalau tak sorang je perempuan.. bak kata encik yang jaga kami ni penolong pilih The Best Of The Best macam tak caya je saya terpilih! sampai lah sekarang and tertanya2 kenapa banyak perempuan dorang pilih saya sorang... saya bukan nya pandai sangat.. well rezeki Allah tiada siapa boleh jangka. So! tak semestinya kita sentiasa tak bernasib baik ja, saya rasa saya paling bertuuah hari tu... so dont loose hope tau guys! just be yourself! FIGHTING!

Comments